english version wersja polska Napisz do nas
   
Obniżka okazje cenowe zobacz wszystkie


Kategorie

NAJBLIŻSZA WYSYŁKA:

poniedziałek22 września
czwartek25 września
poniedziałek29 września
czwartek2 październik

./img/57/p_5710045_1.jpg
./img/57/p_5710045_2.jpg
./img/57/p_5710045_3.jpg
./img/57/p_5710045_4.jpg

Newsletter

Statystyki sklepu:
2214 wydawnictw w ofercie
1687 dostępnych natychmiast
30032 próbek utworów
1 783 recenzji płyt
15201 zrealizowanych zamówień
3432 zadowolonych klientów z:
Australii, Belgii, Kanady, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Węgier, Izraela, Kazachstanu, Korei, Litwy, Norwegii, Włoch, USA, Szwajcarii, Słowacji, Portugalii, Rosji, Szwecji...


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Generator.pl

(2207 albumów)
sortuj
według
albumów
na stronę
okres nagrania
  • Paul Lawler | Sleep Easy

    Paul Lawler | Sleep Easy

    Urodzony w 1971 r. Paul Lawler ma na swoim koncie ponad 600 utworów stworzonych do filmów oraz radiowych prezentacji. Wykształcony orkiestrowy muzyk proponuje na albumie Sleep Easy zaiste oniryczny, kojący, a przy tym bardzo enigmatyczny ambient w stylu takich artystów jak Brian Eno albo Harold Budd. Floating w swej magiczności doprawdy niczym nie ustępuje utworom z legendarnych płyt Eno Music for Airports albo The Plateaux of Mirror. Muzyka Lawlera płynie powoli, miarowo, raczej w obły aniżeli meandryczny sposób, wywołując skojarzenia z zamglonymi, akwarelowymi pejzażami. Lawler ciekawie kontrastuje oryginalnie brzmiące, niczym u Henryka Góreckiego "stearynowe" akordy (zwłaszcza w utworze Deeper) z zamyślonymi pauzami, cisza jest tutaj jednym z najważniejszych środków wyrazu. Wszystkie utwory trwają około dziesięciu minut, zatem Słuchacz naprawdę ma czas, by wczuć się w atmosferę każdego z epizodów i dokładnie przedstawić sobie wszystkie miejsca, o których tak sugestywnie opowiada muzyka. Idealna płyta do autogenicznego treningu, a poza tym bodajże najlepsza pozycja w całej dyskografii Lawlera. Bardzo polecam.

    Igor Wróblewski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    70,88 zł
  • Moebius | Blue Moon

    Moebius | Blue Moon

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    86,39 zł
  • Hans Joachim Roedelius | Lustwandel

    Hans Joachim Roedelius | Lustwandel

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    86,39 zł
  • Hans Joachim Roedelius | Wenn der Sudwind Weht

    Hans Joachim Roedelius | Wenn der Sudwind Weht

    Dostępność: Tylko na zamówienie | nośnik: 1CD


    86,54 zł
  • Bernd Kistenmacher | Let it Out

    Bernd Kistenmacher | Let it Out

    Bernd Kistenmacher proponuje na krążku Let It Out! dwie monumentalne kompozycje, które z pewnością zadowolą wszystkich el-melomanów: utwór tytułowy napisany został na festiwal Ricochet Gathering 2010, dotąd dostępny był wyłącznie jako download, ale wielki popyt na tę muzykę spowodował, że teraz mamy ten niezwykły, 41-minutowy sekwencyjny poemat w formacie CD. Drugą atrakcję stanowi 20-minutowa impresja Compressed Fluid, wykonana jako bis podczas koncertu Kistenmachera w Planetarium w Münster w styczniu 2012. Let It Out! niewątpliwie spodoba się wszystkim, którzy delektują się z wolna rozbudowywanymi kompozycjami w duchu tradycyjnej elektroniki sekwencyjnej, oczywiście z dodatkiem typowej dla Kistenmachera jedynej w swoim rodzaju melancholii oraz garści zwrotów melodycznych w duchu wczesnego Jean-Michela Jarre'a. Compressed Fluid można by pokrótce scharakteryzować stylistycznie w następujący sposób: Vangelis spotyka Tetsu Inoue, a pieczę nad brzmieniem i produkcją sprawuje Edgar Froese! To niesamowite, dość mroczne, ale przy tym dynamiczne i napięte 20 minut pełne wyrazistych dźwięków prowadzącego syntezatora przy akompaniamencie "elektronicznych smyczków" rodem z kosmicznej suity baletowej, jakiej dotąd się nie słyszało. Oto prawdziwa uczta dla miłośników wariacyjnej elektroniki.

    Igor Wróblewski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    59,07 zł
  • Detlef Keller, Mario Schonwalder | More Loops

    Detlef Keller, Mario Schonwalder | More Loops

    Ten międzynarodowy duet wszedł w krótkim czasie przebojem (jeśli można tak powiedzieć) do bardzo ekskluzywnej grupy muzyków ambitnych, a zarazem trafiających w gusta słuchaczy i w zasadzie z miejsca zapewnił sobie w niej wysoką pozycję. Kiedy pierwszy wspólny (podwójny) album Loops & Beats ujrzał światło dzienne, mało kto się spodziewał, że nietypowa współpraca Niemca i Holendra może jeszcze przynieść jakiekolwiek wymierne efekty. Mr.Loop i Mr.Beat prezentowali na krążkach zupełnie odmienny styl. Czy z takiej "mieszanki" mogło narodzić się coś interesującego? Okazało się, że tak. More Loops to wystarczający, ale nie jedyny, dowód (za to jaki).
    Na 74 minutowym krążku napotkamy rozbudowane, "zapętlone" kompozycje. Najdłuższą jest Lost in time (prawie 23 minuty "zagubienia się"). Trochę rytmu wnosi szybszy od reszty, trzeci na krążku utwór Beam me up.... Nie jest on jednak utrzymany w stylu Detlefa Kellera znanym z drugiej płytki Loops & Beats (bliższy jest dokonaniom z pierwszej, tego wydawnictwa). To powoduje, że nie burzy budowanego na płytce nastroju. Słuchając kompozycji z innych produkcji Mario Schonwaldera i Detlefa Kellera ma się wrażenie, że "motorem" duetu jest Mr.Loop, co nie oznacza, że Mr.Beat jest tylko wykonawcą pomysłów kolegi. Dwie indywidualności w jakiś sposób znalazły wspólny język i przemawiają nim do słuchaczy poprzez swoje muzyczne wyobrażenia. Tym samym otrzymujemy pokaźną dawkę niebanalnych, oryginalnych i zarazem porywających zestawień elektronicznych dźwięków.
    Nie jest to z pewnością muzyka dla wszystkich. Jednak ci, których urzekła kiedyś trochę "zakręcona" twórczość analogowa i chcieliby posłuchać czegoś świeżego, powstałego przy użyciu nowych zdobyczy techniki, ten krążek może okazać się miłą niespodzianką. Dobry pretekst do tego, aby ponownie zagłębić się w esencję tego, co nazywane jest el-muzyką. Choć More Loops dostarcza wielu wrażeń, chciałoby się zakrzyknąć ... MORE BEATS panowie!. Jak najszybciej.


    El-Skwarka

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    59,07 zł
  • Thomas Fanger, Mario Schonwalder | Analog Overdose 3

    Thomas Fanger, Mario Schonwalder | Analog Overdose 3

    Bestseller

    Trzecia część Analog Overdose wydała mi się ciekawsza od "dwójki". Jest to zapis koncertu jaki odbył się 29 marca 2003r w Satvezy Castle. Cztery bardzo długie kompozycje, ale moim zdaniem bardziej udane. Gościnnie pojawił się Klaus "Cosmic" Hoffmann-Hoock, na gitarze elektrycznej. Głównym punktem tej płyty jest kompozycja Hall Of The Boubon Lillies w trzech częściach. O ile pierwsze dwie to spokojna, stonowana elektronika, trzecia zaskakuje totalnie. Pojawia się jednostajny bit, Hoffmann-Hoock dokłada do tego ekspresyjne solówki na gitarze. Ten kawałek z powodzeniem można grać na klubowych imprezach, niezły wykop który zapewni wszystkim znakomitą zabawę. Ostatni utwór Bar Liquid (Encore) to powrót do spokojnej elektroniki, doprawionej grą gitarzysty. Jednym słowem idealna koda na koniec płyty. Fanger i Schonwalder udowodnili że stać ich na wiele więcej, w ten sposób powstała jedna lepszych płyt w kręgu klasycznej elektroniki.

    Robert Moczydłowski


    Tak się szczęśliwie złożyło, że 29 marca 2003 roku byłem w Satzvey (Niemcy). Piekny XIV-wieczny zameczek z dziedzińcem... Nie było by w tym nic specjalnego gdyby nie fakt, że tam właśnie odbył się wtedy koncert Mario Schonwaldera i Thomasa Fangera z gościnnie występującym Klausem Hoffmannem (grający na gitarze). Z tego właśnie koncertu pochodzą utwory znajdujące się na płycie.
    Mam mieszane uczucia co do tej płyty. Jest troszeczke nijaka, ale nie moge też powiedzieć, ze nie wracam do tej płyty od czasu do czasu... Będąc naocznym świadkiem tego co popełnili wyżej wymienieni musze stwierdzić, że na żywo było dużo lepiej. Nie dlatego, że na żywo (choć nastrój wywołany zamkową komnatą, palącymi się świecami i "mysterious sequences at the castle" był niczego sobie...), tylko choćby dlatego, że na płycie nie znalazla sie specjalna wersja utworu Within a Real Dream (znanego z Analog Overdose II) tzw. beat version, po której publiczność nie mogła przestac bić brawo! Pozostałe kompozycje nie były już takie spektakularne... choć są ciekawymi propozycjami głownie dlatego, że w całą tą klasyczną elektronikę wpleciono gitarę elektryczna. Fakt, niezwykle gustownie - i to jest plus dla tej płyty. Oczywiście nie brakuje "pulsujących" sekwencji - wielbiciele gatunku na pewno wiedzą o czym piszę :-).
    Niestety podejrzewam, ze dla niektorych płyta ta zginie wśród innych w/w duetu. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Panowie Mario Schonwalder i Thomas Fanger dali naprawdę popis 7-9 listopada 2003 roku w Bad Sulza. Jeśli pojawi się płyta Liquid Sound vol.3 radzę nabyć bez wahania. Tam dopiero będzie zacna muzyka!!! Zapewniam.

    Artur

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    59,07 zł
  • Tangram | Layers

    Tangram | Layers

    Peter Fabok jest Węgrem, a nazwa jego projektu Tangram brzmi nadzwyczaj znajomo. Artysta śmiało i z impetem wkracza do świata klasycznej elektroniki, wypełniając niezwykle ubogą ofertę na tę muzykę w swoim kraju. Już tytuł pokazuje iż to twórczość Tangerine Dream, będzie tu głównym punktem jego poszukiwań. I tak jest w istocie, Fabok znakomicie sekwencjonuje materiał. Jednakże w tych jakże czytelnych inspiracjach, nie posiłkuje się jedynie twórczością ekipy Edgara Froese. Jego fascynacja to przełom lat '70 i '80, kiedy to Tangerine Dream przechodzili swoistą transformację. Z grupy eksperymentalnej zaczęli śmiało kierować się ku nośnym, popowym rejonom. Muzyka z Layers przypomina to co swego czasu decydowało o charakterze takich albumów jak: Tangram, Exit czy White Eagle. Ale to nie wszystko, Tangram często korzysta też z psychodelicznych wizualizacji. Motorem tych działań były osławione pierwsze koncerty grupy Pink Floyd. Grupa wykorzystywała odrealnione obrazy, by podkreślić transowy, narkotyczny nerw swojej muzyki. W przypadku nagrań Faboka, ma to pomóc słuchaczom w głębszym wniknięciu w strukturę i brzmienie tych nagrań. Sam tytuł to synonim docierania do sedna jego fascynacji, a tymi są muzyka i video art. Znakomity materiał, mimo iż czytelny w swej wymowie kapitalnie się go słucha.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    59,07 zł
  • Pete Farn | Scwebewald

    Pete Farn | Scwebewald

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    59,07 zł
  • Michael Bruckner | Eleventh Sun

    Michael Bruckner | Eleventh Sun

    Dostępność: Tylko na zamówienie | nośnik: 1CDr


    59,07 zł