Napisz do nas
   


Kategorie

NAJBLIŻSZA WYSYŁKA:

czwartek 11 lutego
poniedziałek 15 lutego

S-GRAFA
S-GRAFA
S-GRAFA
S-GRAFA

Newsletter

Statystyki sklepu:

2306 wydawnictw w ofercie
1734 dostępnych natychmiast
31870 próbek utworów
1 964 recenzji płyt
17668 zrealizowanych zamówień
3903 zadowolonych klientów z:
Australii, Belgii, Kanady, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Węgier, Izraela, Kazachstanu, Korei, Litwy, Norwegii, Włoch, USA, Szwajcarii, Słowacji, Portugalii, Rosji, Szwecji...



Szybki kontakt:

tel. +48 601 21 00 22

Generator.pl

(2317 albumów)
sortuj
według
albumów
na stronę
okres nagrania
  • Brainwork | Melody & Ambience

    Brainwork | Melody & Ambience

    Brainwork na wydanym w 1995 roku podwójnym albumie Melody & Ambience serwuje potężną dawkę muzyki elektronicznej. Obydwa dyski mają oddzielne tytuły, na pierwszym Melody, Uwe Saher udanie godzi sekwencyjne zapędy, taneczne bity i electro popowy sznyt. Podstawą są brzmienia wyjęte z klasycznych płyt Tangerine Dream, jednak to tylko fundamenty. Na ich tle, Saher buduje o wiele bardziej wyważone i zróżnicowane konstrukcje. W utworach typu Jamaican Holidays sięga po motywy karaibskie. W kompozycji Spanish Fast Food, daje znać jego zamiłowanie to muzyki tanecznej. Melody zorientowana jest wybitnie na parkiety klubowe. Wprawdzie słychać tu i tam sekwencjonowanie, jednak to klubowi DJ-e będą mięli z niej większy pożytek. Co innego drugi dysk Ambience. Już otwierający go i trwający ponad 20 minut utwór Sonic Vortices, daje przedsmak całości. Znów Brainwork delikatnie podpiera owe długie odyseje, sekwencyjnymi motywami. Jednakże po raz kolejny to tylko ornamenty, które z czasem rozcieńczają się w tym ambientalnym oceanie dźwięków. Dominują z wolna płynące, przestrzenne ambienty, ulotne, natchnione. Fosforyzujące swoim nieziemskim światłem, cudnie wypełniają wszystkie tła. W ten sposób obydwie części, chociaż inne, tworzą zamkniętą i zwartą całość. Są niczym yin i yang, inne ale nie mogące funkcjonować z osobna. Znakomity materiał.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 2CD


    57,92 zł
  • Brainwork | Live & Unreleased

    Brainwork | Live & Unreleased

    Na początek garść faktów. Album Live & Unrelased zgodnie z tytułem jest zbiorem nagrań koncertowych i bonusowych, niepublikowanych dwóch utworów studyjnych. Utwory live zostały zarejestrowane podczas Festiwalu Multimedialnego w Kolonii w 1993r, imprezie pod nazwą Electronic Music również w Kolonii w 1995r. Ostatnia porcja nagrań pochodzi z imprezy Electronic Nacht jaka odbyła się w 1995r w Essen. Uwe Saher mocno tu eksploruje sekwencyjne motywy. Syntezatory tworzą istne, kosmiczne i pulsujące wiry, które wciągają w swój bezmiar. Rytmiczne konstrukcje są tu raczej ornamentami, ważnymi ale nie wysuwają się na pierwszy plan. Brainwork bryluje wokół estetyki znanej z solowych dokonań Edgara Froese. Gdzie indziej przebrzmiewają zaś delikatne echa elektronicznej psychodelii, z jakiej znana jest chociażby brytyjska formacja Radio Massacre International. Są i rockowe akcenty, zaproszony gitarzysta Gerd Lubos jaki pojawia się w otwierającym całość Stormy Island, kieruje muzykę na nieco mocniejsze, rockowe rejony. Studyjne bonusy udanie uzupełniają całość, wpisując się w kontekst sekwencyjno-ambientalnej muzyki. Rekomendacja!

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    57,92 zł
  • Brainwork | Sensual Reflections

    Brainwork | Sensual Reflections

    Brainwork nie przestaje eksperymentować ze swoją muzyką. Sekwencyjny wymiar dźwięków wydaje się być za ciasny dla niego. Album Sensual Reflections to kolejny krok do poszerzenia swojego języka muzycznego. Wydany w 1997r, a więc w czasie absolutnej dominacji muzyki techno. Brainwork jednak nie rezygnuje z klasycznych elektronicznych form. Jednakże zamiast bezceremonialnie kopiować sekwencyjnych mistrzów, inspiracje czerpie od Roberta Schroedera. Nagrany przez niego album Pegasus, był jednym z kamieni milowych nowej muzyki elektronicznej. Pastelowe, delikatne elektroniczne konstrukcje wyniesione rodem z Pegasusa, Brainwork przeniósł i do swojej muzyki. To podobna wrażliwość i wyczucie przestrzeni, do tego podbicie trip hopowymi niespiesznymi bitami, wystrzeliwuje te utwory na orbitę "nowej elektroniki". Jednakże Brainwork potrafi też solidnie przyspieszyć, w utworze Thrill Zone, oscyluje wokół transowej motoryki. Bardzo udany materiał, odświeżenie stylu beż żadnego uszczerbku na jakości tego materiału.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    57,92 zł
  • Brainwork | Back to Future

    Brainwork | Back to Future

    Uwe Saher aka Brainwork, jako bazę dla swoich poszukiwań pokazuje na takich artystów jak: Jean Michel Jarre, Klaus Schulze, Tangerine Dream czy Chris Franke. W 1990 roku jego debiutancki album Sunrise, okrzyknięty został nową nadzieją dla muzyki elektronicznej. Tyle faktów, a co z płytą Back To The Future? Brainwork, łamie wszelkie konwenanse i uprzedzenia i śmiało sobie poczyna na gruncie sztuki muzyki nowoczesnej. Tło jest bliższe sekwencyjnym tradycjom, ale warstwa rytmiczna to już zdecydowanie nowoczesne brzmienia. Synopkowaty, szybki bit wyrasta wprost z rebelianckiej muzyki drum'n'bass. Brainwork zbliża się mocno do tego co w drugiej połowie lat 90-tych prezentowali tacy artyści jak chociażby Goldie. LTJ Bukem. Gorące, połamane bity przywodzą jakiś deliryczny trans w którym można się zatracić. Jedynie sekwencjonowane, ambientalne tła chłodzą ów rytmiczny żywioł. Po odsłuchaniu całości można stwierdzić iż jest jak najbardziej udana i poruszająca wolta, elektronicznej klasyki i rytmicznego doładowania wywodzącego się ze sceny techno.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    57,92 zł
  • Brainwork | Soundclouds

    Brainwork | Soundclouds

    Uwe Saher i jego projekt Brainwork, jawią się swoistym kameleonem na scenie elektroniki sekwencyjnej. Czy ów styl to ciasny gorset dla tego niemieckiego artysty? Wydaje się że tak, album Sounclouds wydany w roku 2006, to kolejny przykład jego rozległych zainteresowań. Brzmienia a'la Schulze z lat 70-tych, udanie koligaci z zupełnie odmiennymi gatunkami. Utwór Silverlake zbliża się do owej schulzeowskiej szkoły. Ale większa część tych nagrań bliska jest klimatom ethno ambientu a'la Delerium, chłodowi electro body music a nawet psy transowej stylistyce. Prawdziwie wielowymiarowy kalejdoskop dźwięków, który nie daje też i jasnej odpowiedzi co Brainwork chciałby grać. Wydaje się, że chce grać wszystkiego po trochu, stąd właśnie nieco bałaganiarski wydźwięk jego muzyki. Mimo tego to nad wyraz udany materiał, mnogość podejmowanych stylów nie pozwala się nudzić słuchaczowi. I chyba oto właśnie tu chodzi.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    57,92 zł
  • Brainwork | Ten

    Brainwork | Ten

    Brainwork na płycie Ten prezentuje się raczej w bardziej tradycyjnej formie. Uwe Saher oszczędził tym razom słuchaczom radykalnych wolt estetycznych. Artysta skupia się tu na podejmowaniu tematów rodem z elektroniki sekwencyjnej. Otrzymujemy dosyć spójny i jednolity materiał, bez przegięć i niemiłych niespodzianek. Jak w większości przypadków, punktem wyjścia dla artysty jest szkoła berlińska lat 70-tych, a zwłaszcza klasyczne dokonania Klausa Schulze. Jednakże w utworze Atlantica Uwe Saher podejmuje inny trop, konsekwentnie pomijany przez innych. Jego inspiracją jest nadal muzyka Klausa Schulze, ale tym razem z lat 80-tych. Ta kompozycja przypomina dynamiczne, napowietrzone dźwiękowe rzeźby, jakie Schulze przedstawił na znakomitej płycie En=Trance. W ten sposób dzięki owym inspiracjom i Brainwork daje odpocząć słuchaczowi, zabierając go na przejażdżkę aerodynamicznym wehikułem czasu. Udany materiał, z klasą i bez banału. Fani "berlin school" na pewno się ucieszą.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    57,92 zł
  • Brainwork | Dreamland

    Brainwork | Dreamland

    Brainwork po raz kolejny modyfikuje nieco swój styl muzyczny. Wydany w 2008 roku album Dreamland, to świetny przykład jego szerokich horyzontów i rządzy ekspansji innych terytoriów. Brainwork skręca mocniej w kierunku klubowej elektroniki. Są co prawda i ambientowe powiewy, ale muzyka idzie w kierunku tanecznej ekspresji. Jeżeli szukać gdzieś jakiś punktów odniesienia, to będą nimi inspiracje twórczością takich artystów jak chociażby Schiller, Moonbooter czy La Dusseldorf. Krótszy czas trwania tych nagrań i bardziej "skompresowane" i dosadniejsze brzmienie, idealnie nadaje się na klubowy parkiet. Ponadto czasami przebrzmiewają tu też echa w duchu electro i popu. Jest do tego i komercyjny potencjał tych nagrań. Chill out, lounge, transowe bity, to wszak lżejsza strona elektroniki. Tym razem Uwe Saher odpoczywa od "berlińskiego sekwencjonowania" i idzie pobawić się na klubowy parkiet. Całkiem udana stylistyczna wolta, przy której doprawdy trudno się nudzić.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    57,92 zł
  • Brainwork | Earcatcher

    Brainwork | Earcatcher

    Brainwork w wersji tanecznej. Płyta Earcatcher z 2010 roku jest jedną z wielu w dyskografii Niemca, która stoi w opozycji wobec dyktatu sekwencyjnej elektroniki. Jak słychać tu, Uwe Saher po raz kolejny uległ fascynacji muzyką taneczną. Tym razem jego poszukiwania cofają go aż do lat 80-tych. Moda na "kicz" tamtych lat, mocno wyczuwalna jest na tym albumie. Brainwork w niektórych momentach brzmi jak chociażby Level 42. W utworze On The Funky Side udanie adaptuje elementy czarnego funky. Nadal brzmi syntetycznie, pop, electro, delikatne trącenia ala techno i funk. Jednym słowem dużo odwołań do czarnych brzmień, wszak ojcem electro był nie kto inny jak osławiony Afrika Baambaata, który wysamplował utwory Kraftwerku. Jednakże na Earcatecher jest też miejsce dla bardziej refleksyjnych nagrań. W Sunset Lane Brainwork daje odpocząć uszom i nogom, od rytmicznej pneumatyki tych nagrań. Tanecznie, przebojowo i hedonistycznie. Zabawa na całego, kosztem klimatu. Ale coś za coś.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    57,92 zł
  • Brainwork | City Lights

    Brainwork | City Lights

    Uwe Saher i jego Brainwork nagrywali płyty na których słychać było przeróżne style muzyki elektronicznej. Mimo pewnych wolt stylistycznych, trzonem ich brzmienia była szkoła berlińska. Tak jest na albumie City Lights wydanym w 2011 roku. Brainwork pozwala sobie na rytmiczne wtręty rodem ze świata techno, jednak kontrastuje on z blokami sekwencyjnych brzmień. W najdłuższym na płycie utworze Berlin, kłaniają się dźwięki bliskie klimatom Klausa Schulze. Z resztą cały ów album owiany jest jego duchem. Ale nie tylko nowoczesna rytmika i sekwencyjne wiry są tu obecne. Aby nie było nudno Brainwork podlewa to wszystko ambientową przestrzenią. Jego muzyka zyskuje napowietrzoną moc, dryfuje w przestworzach niczym bezwładne ciało w kosmicznej próżni. Ten swoisty "brak grawitacji", nadaje jej specyficznej lekkości. Powyższe elementy tworzą zatem niezwykle atrakcyjną całość. Nie są tu do końca istotne brzmienia, bardziej intrygują proporcje w jakich zostały zapodane. Fani muzyki elektronicznej z pewnością nie będą tą płytą zawiedzeni.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    57,92 zł
  • Brainwork | The Other Works

    Brainwork | The Other Works

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    57,92 zł