english version wersja polska Napisz do nas
   
Obniżka okazje cenowe zobacz wszystkie


Kategorie

NAJBLIŻSZA WYSYŁKA:

wtorek 27 styczeń
piątek 30 styczeń

S-GRAFA
S-GRAFA
S-GRAFA
S-GRAFA

Newsletter
Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera na podany przeze mnie adres e-mail.

Statystyki sklepu:

2273 wydawnictw w ofercie
1672 dostępnych natychmiast
31508 próbek utworów
1 876 recenzji płyt
16094 zrealizowanych zamówień
3650 zadowolonych klientów z:
Australii, Belgii, Kanady, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Węgier, Izraela, Kazachstanu, Korei, Litwy, Norwegii, Włoch, USA, Szwajcarii, Słowacji, Portugalii, Rosji, Szwecji...



Szybki kontakt:

tel. +48 601 21 00 22

Generator.pl

(2270 albumów)
sortuj
według
albumów
na stronę
okres nagrania
  • E-tiefengrund | Voltage Session

    E-tiefengrund | Voltage Session

    E-tiefengrund muzyczne małżeństwo, jak się okazuje nie tylko na polu artystycznym. Płyta Voltage Sessions, jest dosyć interesującym przykładem wspólnej kumulacji sił. Silvia i Michael Kempe, obydwoje stojący za tym projektem, zrezygnowali z opcji programowania swoich maszyn. Zdecydowali się na bardziej karkołomny krok, improwizacje. To rzadka dziś rzecz w muzyce elektronicznej, jednakże w latach 70-tych dosyć powszechna. Na dobrą sprawę można pokusić się o stwierdzenie iż Voltage Sessions jest swoistym testerem ich sprzętu muzycznego. Jednakże z tego wszystkiego nie wydobywa się bynajmniej jakaś niezrozumiała, muzyczna magma. Płyta Voltage Sessions jawnie odwołuje się do wspomnianej schedy z lat 70-tych, ubiegłego wieku. To wyjątkowo logicznie ułożone kompozycje, które więcej mają wspólnego z elektroniką sekwencyjną, niż z free electronics. Subtelne melodie i zwarte tekstury tworzą osobliwą całość. Voltage Sessions najbliżej osadzona jest w klimatach ala Klaus Schulze. Bardzo udany album, z którym fan muzyki elektronicznej powinien się zapoznać.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    60,10 zł
  • Rene Van Der Wouden | Earth Festivities

    Rene Van Der Wouden | Earth Festivities

    Rene Van Der Wouden śmiało zdążył zaznaczyć swoją obecność na scenie muzyki elektronicznej. Pomogła mu w tym seria płyt wydawanych pod własnym nazwiskiem i własnym sumptem. Teraz jako REWO kontynuuje ekologiczny wątek, jaki przewijał się w dotychczasowej jego karierze. Inspiracją dla powstania płyty Earth Festivities, była znakomite serie nakręcone przez stację BBC Planet Earth oraz Mroźna Planeta. Ukazywały one całe bogactwo i złożoność ekosystemów, jakie występują na Ziemi. Niesiony owymi obrazami, Rene Van Der Wouden sam postanowił stworzyć własne klisze do nich. Przekraczając czasowe i geograficzne granice, posiłkując się elektronicznym instrumentarium, tworzy własne wizje tych światów. Są i arktyczne pustkowia, tropikalne dżungle, pustynie itd. Każda z kompozycji odwzorowuje ową złożoność i różnice tych środowisk. Sekwencyjna elektronika, ambientalny dryf niejako pomagają doświadczyć piękna i rozległości tych krajobrazów. Owe ambientalne tchnienia, uwypuklają tylko ów ekologiczny koncept tego albumu. Niemal z każdego zakątka Ziemi, Rene Van Der Wouden śle dźwiękowe pocztówki, pomagając na nowo ją odkrywać.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    60,10 zł
  • Stefan Erbe | Method

    Stefan Erbe | Method

    Dostępność: Tylko na zamówienie | nośnik: 1CD


    60,10 zł
  • Vanderson | Another Day in Future

    Vanderson | Another Day in Future

    Vanderson czyli Maciej Wierzchowski na początku swej drogi, deklarował się jako wielbiciel klasycznej elektroniki. Przez wszystkie lata swoich poszukiwań pozostał wierny tym fascynacjom, co nie znaczy iż nie interesują go nowe wyzwania. Wydany w barwach wytwórni Mellow Jet, album Another Day In The Future, to doskonała próbka stylu Vandersona. Maciej Wierzchowski korzysta ze sprawdzonych, berlińskich wzorców. Jego muzyka silnie osadzona jest w latach 70-tych, a zwłaszcza w ówczesnych poszukiwaniach Klausa Schulze. Soczyście brzmiące syntezatory, sekwencyjne tekstury kreują wizję rodem z filmów science fiction. Mimo tych oczywistych nawiązań, brzmienie jest jak najbardziej współczesne. Nie trąci myszką, ale lokuje się w skażonym nowoczesnością XXI wieku. Wyśrubowane jakościowo, może stanowić znakomity materiał do testowania wszelakiego sprzętu hi-fi. Wracając do albumu, Vanderson starał się nadać swoim kompozycjom również i rockowy pazur. Ekspresyjne sola gitarowe, stanowią prawdziwą ozdobę utworu Sunblast. Majaczą się w tle rockowe wycieczki jakie często serwowała swoim wielbicielom grupa Tangerine Dream. Bardzo udany materiał i kolejny dowód iż międzynarodowa kariera Vandersona nie jest dziełem przypadku.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    60,10 zł
  • Kraftwerk | Publikation

    Kraftwerk | Publikation

    Kraftwerk, jeden z najbardziej wpływowych zespołów w historii popu, wylądował na muzycznej scenie lat '70. niczym UFO. Członków grupy fascynowała powojenna niemiecka kultura przemysłowa i postęp techniczny, a dzięki rewolucyjnej płycie Autobahn zyskali sławę muzycznych wizjonerów. Porzuciwszy instrumenty akustyczne na rzecz syntezatorów i automatów perkusyjnych, inspirację czerpali z ekspresjonizmu i futuryzmu. Ta "multimedialna grupa artystyczna", jak ją nazywa jej obecny lider Ralf Hütter, roztaczała przed swymi wielbicielami wizje ludzkości żyjącej w symbiotycznym związku z maszynami – dzisiejszej rzeczywistości. Przy jej muzyce weszliśmy w wiek informacji...
    Fetowana po obu stronach Atlantyku, zakazana w Niemczech Wschodnich, w 1981 roku grała dla półrocznej Solidarności. Kraftwerk inspirował tuzy z całego spektrum sceny muzycznej, od Davida Bowiego, Gary'ego Numana, Ultravox, Depeche Mode, po Nine Inch Nails i Rammstein. Bez niego nie byłoby hip-hopu, techno i house...
    David Buckley nakreślił najpełniejszy obraz kariery tej niepowtarzalnej i tajemniczej formacji, jaki kiedykolwiek powstał.
    press info


    "To pierwsza poważna książka o Kraftwerku napisana przez kogoś spoza zespołu, w którym grałem przez piętnaście lat".
    Karl Bartos


    "Buckley dotarł do serca zespołu, rozpoznając jego ukryte mechanizmy. Opisuje jego często nie rozumiane, a zarazem przełomowe albumy od Autobahn po Computer World i echa, jakimi odbijają się w muzyce po dziś dzień".
    "Buckley wykonał świetną robotę, przenikając przez artystyczną aurę mistycyzmu otaczającą zespół, przeprowadzając wywiady z rozproszonymi członkami grupy i umieszczając ich robopop w szerszym kontekście poczucia winy i modernizacji powojennych Niemiec".
    Ludovic Hunter-Tilnet, "Financial Times" – Najlepsze Książki 2012 roku


    "Powszechnie wiadomo, że OMD ma wobec Kraftwerk ogromny dług wdzięczności, jeśli chodzi o wpływ jego muzyki. David Buckley napisał prawdopodobnie najlepszą książkę o Kraftwerk, jaka kiedykolwiek powstała (...). Musisz mieć tę książkę!"
    z oficjalnej strony OMD

    "Fascynująca historia wpływowej niemieckiej grupy i jej dokonań zaprezentowana na tle niesamowitego tła sceny kulturalnej, która pomogła ukształtować jej wyjątkowe brzmienie (...). Buckley potrafi doskonale wyważyć perspektywę historyka zespołu i nieposkromioną pasję fana. Końcowy efekt to pieczołowicie udokumentowana, niezwykle wciągająca książka – bez dwóch zdań wspaniała biografia zespołu".
    Digital Journal


    "Innowacyjni, wpływowi i denerwująco nieuchwytni teutońscy elektroguru z Kraftwerk są jedną z najczęściej analizowanych i jednocześnie najmniej rozumianych grup w historii współczesnej muzyki. To niemal zbrodnia nie lubić ich chirurgicznie perfekcyjnego futurystycznego popu, a jednak pod nieskazitelną powierzchnią wydaje się być niewiele, co można by naprawdę pokochać. Erudycyjna, wciągająca i gruntownie dokładna praca Buckleya to próba dostania się pod syntetyczną skórę Kraftwerk i sięgnięcia jeśli nie do serca, to chociaż do mózgu grupy".
    Classic Rock


    "Najbardziej kompletna biografia ojców chrzestnych muzyki elektronicznej".
    Electronically Yours

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: książka


    49,90 zł
  • Stockman | Experiment 545

    Stockman | Experiment 545

    Dostępność: Tylko na zamówienie | nośnik: 1CDr


    60,10 zł
  • Perceptual Defence | Physis

    Perceptual Defence | Physis

    Dostępność: Tylko na zamówienie | nośnik: 1CDr


    60,10 zł
  • Alien Nature, Hajo Liese | Authentics

    Alien Nature, Hajo Liese | Authentics

    Dostępność: Tylko na zamówienie | nośnik: 1CDr


    60,10 zł
  • Tma | Ral 5002

    Tma | Ral 5002

    Torsten Abel, znany jako TMA znakomicie lawiruje między zimną elektroniką a rockową zadziornością. Płyta RAL 5002 to doskonały przykład jak świetnie potrafi sobie radzić w tych odmiennych dyscyplinach. Począwszy od otwierającego całość utworu Arctic Voyage, Abel pokazuje iż ma wiele do zaoferowania. Co dokładnie? Przede wszystkim niezwykle plastyczne brzmienie. Korzysta z pełni możliwości syntezatorów i samplerów, wyciskając maksimum ich możliwości. Dzięki temu kreuje niezwykłe światy inspirowane naturalnym środowiskiem. Jednakże w jego przypadku słowo "ambient" to zbyt duże uproszczenie. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej gdy spojrzymy na listę gości. Udział Martinsona grającego na gitarze elektrycznej oraz Thomasa Betzelera na bębnach, sprawia iż często TMA brzmi jak rasowy rockowy band. Jednakże ta podróż w świat rocka ma swoje plusy. Muzyka nie brzmi aż nadto syntetycznie, łapie naturalny drive. Torsten Abel to jednak elektronik, mimo obecności żywych instrumentów nie pozwolił im zdominować całości. W drugiej części płyty kreuje nieco bardziej senny klimat, łagodząc nieco jej drapieżny ton jaki dominował na wstępie. Niezwykle udana pozycja z szufladki "rock elektroniczny".

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    60,10 zł
  • Detlef Keller, Mario Schonwalder | The Reason Why...

    Detlef Keller, Mario Schonwalder | The Reason Why...

    Detlef Keller i Mario Schönwalder na wznowionym albumie The Reason Why - Live At The Jordell Bank, prezentują się z jak najlepszej strony. Ich symbioza wydaje się być jak najbardziej naturalna, co przekłada się na znakomitą muzykę. Wstępnie ten materiał tu wznowiony jako dwupłytowy album, ukazał się osobno. Część pierwsza miała swoją premierę w 2000r, druga zaś rok później. I jest się z czego cieszyć, bo ten duet prezentuje tu wyborną formę. To porcja transowej elektroniki o kosmicznym oddechu. Jeżeli pojawiają się nawet jakieś nawiązania do sekwencyjnej szkoły ala Klaus Schulze czy Tangerine Dream, to nieznaczne. Począwszy od otwierającej całość, trwającej 45 minut kompozycji Live At The Jordell Bank, aż po finałowy Chill Out z drugiego dysku, mamy porcję świetnej elektroniki. Podczas słuchania tego materiału miałem wrażenie iż obaj Niemcy, nie przejmowali się zbytnio etykietkami jakie im się przypnie z tego powodu. Faktycznie bliżej im tu do estetyki techno i ambientu ala Namlook, niż sekwencyjnym teksturom. Ale dzięki temu ów album nieustannie buzuje zmianami nastroju. Od eterycznych, ambietalnych pejzaży aż po zwarte, monotonne transowe utwory. Poza tym Keller i Schönwalder snują w tle wizję kosmosu, rozległego i pięknego w swym bezkresie. Zdjęcia anten NASA z okładki albumu, tylko podkreślają ów kosmiczny kontekst.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Chwilowo brak | nośnik: 2CDr


    90,15 zł