english version wersja polska Napisz do nas
   
Obniżka okazje cenowe zobacz wszystkie


Kategorie

NAJBLIŻSZA WYSYŁKA:

czwartek23 październik
poniedziałek27 październik
czwartek30 październik
poniedziałek3 listopad

./img/57/p_5710045_1.jpg
./img/57/p_5710045_2.jpg
./img/57/p_5710045_3.jpg
./img/57/p_5710045_4.jpg

Newsletter

Statystyki sklepu:
2214 wydawnictw w ofercie
1687 dostępnych natychmiast
30032 próbek utworów
1 783 recenzji płyt
15201 zrealizowanych zamówień
3432 zadowolonych klientów z:
Australii, Belgii, Kanady, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Węgier, Izraela, Kazachstanu, Korei, Litwy, Norwegii, Włoch, USA, Szwajcarii, Słowacji, Portugalii, Rosji, Szwecji...


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Generator.pl

(2238 albumów)
sortuj
według
albumów
na stronę
okres nagrania
  • Alien Nature | Who Goes There?

    Alien Nature | Who Goes There?

    Dostępność: Tylko na zamówienie | nośnik: 1CDr


    59,07 zł
  • Traumklang | Homophony

    Traumklang | Homophony

    Traumklang co i raz zaskakuje ciekawymi konceptami. Wspomagana przez Franka Klare i Petera "Ferna" Schaefera, którzy towarzyszą jej na niektórych albumach, stara się nie powtarzać. Nieustannie szuka inspiracji, podejmując przy okazji nowe wyzwania. Takim okazał się wydany w 2012r album Homophony. Traumklang na tej płycie pokazuje pełne spektrum muzyki elektronicznej, bo stare łączy się z nowym. Tym starym są niektóre instrumenty, a zwłaszcza elektroniczne organy Farfisa. Ich brzmienie pozwoliło określić charakter dwóch kompozycji: Musique, Antique, Electronique oraz Cuculidae. Obie trwające po 20 minut, stanowią oś tego albumu. Włoska Farfisa rozpoczęła produkcję tych instrumentów w 1964r, by potem zalać nimi ówczesny rynek, w następnej dekadzie przerzuciła się na produkcję syntezatorów. Te użyte przez Traumklang pochodzą z 1969r. Carola Zauchner sięga więc tutaj do źródeł brzmieniowych muzyki elektronicznej. Udanie łączy eksperymentalne formy z sekwencyjną szkołą berlińską. Mimo, iż użyte tu elektroniczne organy Farfisa to inna epoka, całość brzmi dosyć współcześnie. Ta symbioza starego i nowego sprawia, iż Traumklang osiąga tu optymalną wypadkową tej fuzji. A to koniecznie trzeba sprawdzić.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CDr


    59,07 zł
  • Frank Klare | Solomode, Solodreams, Monomode

    Frank Klare | Solomode, Solodreams, Monomode

    Frank Klare zasłynął jako członek formacji Synco, która w połowie lat '80 odkupiła sprzęt od grupy Tangerine Dream stając się jej klonem. Składające się z trzech płyt wydawnictwo Solomode to archiwalia artysty. Nagrania pochodzą z roku 1986 i do tej pory nie były publikowane. Dopiero w 2009r Klare wyciągnął je z szuflady i dał do zremasterowania Peterowi Farnowi. Ten robotę wykonał znakomicie, chociaż można usłyszeć zaniki dźwięku zwłaszcza na lewym kanale. Jest to spowodowane złym stanem technicznym taśm, chociaż zapewne Peter Farn zrobił wszystko co w jego mocy by jak najlepiej odwzorować te nagrania. A muzyka? O ile grupa Synco ciążyła ku estetyce a'la Tangerine Dream, solowy Frank Klare bliższy jest temu co prezentował Klaus Schulze w połowie lat '70. Słychać w jego kompozycjach echa tych klasycznych albumów Schulze'a takich jak: Moondawn, Body Love czy Mirage. Klare miesza potężne sekwencje, ze space elektroniką choć ta pełni tu czysto służebną rolę. Zwłaszcza na dwóch pierwszych płytach zestawu opatrzonych tytułami: Solomode i Solodreams słychać tę szkołę a'la Schulze. Ostatnia płyta Monomode zawierająca jeden ponad 50-minutowy utwór, ma nieco bardziej eksperymentalny charakter. Potężna dawka klasycznej elektroniki, ci którzy traktują "berlin school" na poważnie powinni być w pełni zaspokojeni.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 3CDr


    118,14 zł
  • Brian Eno | Small Craft on a Milk Sea

    Brian Eno | Small Craft on a Milk Sea

    Brian Eno na swojej muzycznej drodze nierzadko skręcał z ambientowej ścieżki. Znany ze współpracy z Roxy Music, Davidem Bowie dał się też poznać jako ceniony producent. To za jego sprawą Talking Heads czy U2 odnieśli spektakularny sukces. Album Small Craft On A Milk Sea jest pierwszym nagranym dla brytyjskiej wytwórni Warp. Po różnych stylistycznych woltach, Brian Eno odwołuje się tu do swojej ambientowej przeszłości. Słychać echa takich minimalistów jak: John Cage, Terry Riley czy Le Monte Young. Ale na tej płycie pojawiają się też motywy jakby wprost wyjęte z jego wspólnych dzieł z Haroldem Buddem. Ale dla Eno to jedynie pożywka do tworzenia własnego, unikalnego brzmienia. Na Small Craft On A Milk Sea składa się 15 krótkich miniatur. Ich wydźwięk może budzić skojarzenia z soundtrackiem do filmu Windą na szafot, nagranym w 1959r. Jednakże ta muzyka jest zarazem wynikiem konfrontacji z nowymi technologiami. I mimo tego iż takie kompozycje jak: Emerald And Lime czy Flint March tłamsi ambientalny spokój, całość podskórnie pulsuje jakąś dramaturgią. I nawet gdy słychać nawiązania do jego własnych dzieł w rodzaju Discreet Music czy Another Green World, jego nowa muzyka brzmi nowocześnie i jest zarazem kolejnym wybitnym dziełem w jego bujnej dyskografii.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    80,85 zł
  • Brian Eno | Drums Between the Bells

    Brian Eno | Drums Between the Bells

    Płyta Drums Between The Bells jest drugim pełnowymiarowym wydawnictwem, jakie Brian Eno popełnił dla znakomitej wytwórni Warp. Artysta swoimi dźwiękami ilustruje tu poezje brytyjskiego poety, Richarda Hollanda. Zafascynowany w równym stopniu nauką i kosmosem Holland, zetknął się z Brianem Eno pod koniec lat '90. Jednak na efekty tej współpracy przyszło czekać ponad dekadę. Recytowane na 9 głosów (w tym i Hollanda) wiersze poety, zostały wrzucone w elektroniczne odmęty stworzone przez Eno. Tematyka tej poezji doskonale koresponduje z wizjami mistrza ambientu. W tym wielowymiarowym tyglu można odnaleźć echa minimalistycznych eksperymentów tworzonych z Haroldem Buddem. Oprócz tego są i nawiązania do awangardowych konceptów, które Brian Eno tworzył z Robertem Frippem. Jakby tego było mało słychać też fascynacje industrialem i hip hopem. Perkusyjne bity kontrastują z ambientalnymi tłami, mamy i jazz rockowe inklinacje ale też i agresywną klaustrofobię (co jest dosyć niecodzienne jak na muzykę Eno). W ten oto sposób Drums Between The Bells wpisuje się w poczet tych płyt brytyjskiego artysty, które warto zapamiętać. Ważna pozycja w trudnej sztuce łączenia słowa i muzyki.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    80,85 zł
  • Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Eglise de Betzdorf

    Bas Broekhuis, Detlef Keller, Mario Schonwalder | Eglise de Betzdorf

    Thomas Fanger i Mario Schönwalder zaliczani są do nurtu "nowej szkoły berlińskiej". Zresztą ich dotychczasowa kariera już niejako stawia ich w rzędzie klasyków nurtu. Płytę Eglise De Betzdorf traktują jako EP-kę. Chociaż dla innych trwający prawie 40 minut materiał, mógłby być albumem. Na skład tego wydawnictwa składają się dwie długie kompozycje Silent Running part I & II oraz Tea With An Unknown Girl. Obie zarejestrowane podczas koncertu w Luksemburgu. Obie też pokazują w pełni rozwinięty styl obu artystów. To nadal szkoła berlińska, aczkolwiek nie zerkająca chronicznie w przeszłość lat '70. Rzecz jasna klasyczne brzmienia z płyt Klausa Schulze czy Tangerine Dream są słyszalne, ale Thomas Fanger i Mario Schönwalder mają na tyle finezji by zaproponować coś więcej. Materiał nokautuje doskonałym dźwiękiem, bo muzyce z Eglise De Betzdorf daleko jest do bootlegowej jakości. W swojej muzyce obaj artyści gładko flirtują z estetyką ambient, space elektroniką i niemal akustycznymi, gitarowymi brzmieniami. Zapętlony motyw w Tea With An Unknown Girl jest wręcz obłędny. Całość, mimo że krótka, to jednak porcja muzyki najwyższej próby. Jednak kolejną pełną odsłonę pokaże "właściwy album". Póki co mamy smakowitą przystawkę.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1EP-CD


    43,34 zł

  • 72,23 zł
  • Robert Holtzman | Heighliner

    Robert Holtzman | Heighliner

    Super cena
    Robert Holtzman i jego płyta Heighliner to dla mnie wydarzenie. Już dawno nie słyszałem tak ożywczej i unikalnej wizji muzyki elektronicznej. Holtzman na szczęście nie kopiuje do znudzenia Tangerine Dream czy Klausa Schulze, choć można zauważyć inspirację tą klasyczną ścieżką. To co uderza przy pierwszym kontakcie z materiałem zawartym na Heighliner, to chłód tej muzyki. Nie jest to jednak zimno bijące z bezkresnych przestrzeni, a raczej z obwodów scalonych maszyn artysty. Na dobrą sprawę Holtzmanowi bliżej jest do "robotycznej" szkoły w duchu Kraftwerk. Ale nie tylko. Jako pożywkę dla swojej twórczości Holtzman wymienia jeszcze twórczość Depeche Mode, oraz scenę dark wave. Słychać pewien mrok, swoistą melancholię zawartą w tych dźwiękach. Ale jak wspomniałem wcześniej, artysta sięga też po sekwencyjne motywy znane z klasycznych albumów Tangerine Dream i popowe inklinacje w duchu Jarre'a. Powstała zatem unikalna hybryda łącząca klasyczną elektronikę z gotycko-kraftwerkowym chłodem. I właśnie w połączeniu tych niecodziennych motywów, należy upatrywać unikalności muzyki zawartej na Heighliner.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    29,00 zł
  • Klaus Schulze | Shadowlands (2CD limited)

    Klaus Schulze | Shadowlands (2CD limited)

    Bestseller
    Klaus Schulze, wbrew opiniom złośliwców, nieustannie modyfikuje swoją muzykę. Co by nie mówić albumy nagrane z Lisą Gerrard, pokazały mu kolejne ścieżki jakimi może podążać jego twórczość. Już płyta Moonlake zwiastowała zmiany, kolejny album Kontinuum był powrotem do sekwencyjnego grania. Wydany w 2013r Shadowlands jawi się podsumowaniem tego etapu. Klaus Schulze zachwycony możliwościami jakie zdobył podczas pracy z Lisą Gerrard, idzie tu za ciosem. Tym razem angażuje więcej wokalistek do swojego projektu. Poza Lisą Gerrard pojawiają się takie nazwiska jak: Chrysta Bell i Julia Messenger. Subtelna, ażurowa faktura Shadowlands nie przypomina tego co było podstawą wspomnianych wcześniej albumów Moonlake i Kontinuum. Jest raczej rozwijaniem tych pomysłów jakie wykiełkowały na płycie Farscape z Lisą Gerrard. Jednak jest mała zmiana, tym razem owe głosy nie dominują nad całością. Schowane są bardziej z tyłu, stanowiąc ornament dla nieco transowej elektroniki mistrza. Taki jest otwierający całość utwór Shadowlands, będący niby obrazem malowanym światłem. Dwa kolejne In Between i Licht Und Schatten świetnie uzupełniają ów materiał. Pierwszy to dosyć relaksująca kompozycja ze zniewalającą melodią, drugi kontynuuje atłasową elektroniką ala tytułowa Shadowlands. Warto zdobyć wersję dwupłytową, drugi dysk zawiera dwa utwory i ponad 70 minut dodatkowej muzyki. Pierwszy z nich The Rhodes Violin nawiązuje do muzyki jaką Klaus Schulze nagrywał ze zmarłym Pete Namlookiem na serii The Dark Side Of The Moog. Sekwencyjna elektronika, przetykana ambientalnymi pejzażami. Finałowa Tibetan Loops przesycona jest etnicznym klimatem. Klaus Schulze samplował tu głosy tybetańskich mnichów, zderzając je z przejmującym wokalem Thomasa Kagermana. Świetny materiał pokazujący, że Klaus Schulze nie osiadł na laurach, i dalej potrafi zaskakiwać. W tym przypadku to wielki komplement.

    Robert Moczydłowski

    Dostępność: Chwilowo brak | nośnik: 2CD


    91,72 zł
  • Konrad Kucz, Mateusz Kwiatkowski, Robert Rasz | Prenty

    Konrad Kucz, Mateusz Kwiatkowski, Robert Rasz | Prenty

    Super cena
    Spontaniczna sesja zainicjowana przez Konrada Kucza w industrialnej scenerii pustych Żyrardowskich hal produkcyjnych. To zetknięcie trzech gatunków muzyki industrialu, muzyki współczesnej i ambient. W nagraniu udział wzięli pekusista Robert Rasz, Konrad Kucz i wiolonczelista klasyczny Mateusz Kwiatkowski.
    Kondrad Kucz - Absolwent wydziału grafiki warszawskiej ASP. Od ponad dwudziestu lat związany z muzyczną sceną ambient. Działa w różnych środowiskach co sprawia że trudno jednoznacznie sprecyzować obszar jego działalności. Współtworca klubowego Futra, członek industrialnej grupy Nemezis, współautor projektu Kucz/Kulka. Przyznaje sie do inspiracji twórcami takimi jak Brian Eno, Arvo Part, Górecki, Morton Feldman. Z grupą Nemezis zrealizował eksperymentalny projekt z wykorzystaniem muzyki Pawła Mykietyna.
    Robert Rasz - Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Współpracuje z wieloma zespołami, m.in.: Emergency, Raalya, Zimpel/Traczyk/Rasz Trio, oraz muzykami: Mela Koteluk, Aram Shelton, Mikolaj Trzaska, Rykarda Parasol, Rostislav Hus, Marian Friedl, Jim Baker, Ksawery Wójciński. Laureat indywidualnego wyróżnienia festiwalu Jazz Juniors 2002.
    Mateusz Kwiatkowski - Wiolonczelista i kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Konserwatorium Muzycznego w Maastricht, Akademii Muzycznej w Hanoverze i Europejskiej Akademii Muzyki Kameralnej. Jako solista i kameralista występował w większości krajów europejskich, biorąc udział w festiwalach takich, jak Kunstdagen Wittem, Braunschweig Classic, Gosslar Musicfest, Festiwal 4 Kultur w Łodzi, Festiwal Muzyki Improwizowanej w Maastricht.

    press info

    Dostępność: Ostatnie sztuki | nośnik: 1CD


    30,55 zł