Napisz do nas
   


Kategorie


S-GRAFA
S-GRAFA
S-GRAFA

Newsletter

Statystyki sklepu:

2196 wydawnictw w ofercie
1721 dostępnych natychmiast
33648 próbek utworów
2258 recenzji płyt
24653 zrealizowanych zamówień
4652 zadowolonych klientów z:
Australii, Belgii, Kanady, Chile, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Węgier, Izraela, Kazachstanu, Korei, Litwy, Norwegii, Włoch, USA, Szwajcarii, Słowacji, Portugalii, Rosji, Szwecji...



Kontakt:

GENERATOR
Ziemowit Poniatowski
ul. Krótka 22; 05-080 Izabelin
NIP 527-100-25-16
REGON 010739795
Wpisany do CEIDG prowadzonej przez Ministra Gospodarki
tel. +48 601 21 00 22

Muzyka polska

(109 albumów)
sortuj
według
albumów
na stronę
okres nagrania
  • Piotr Kozłowski | Nemo

    Piotr Kozłowski | Nemo

    Super cena
    Piotr Kozłowski najwyraźniej stwierdził iż nie chce grać rozwlekłych, sekwencyjnych tekstur. Poszedł zatem w drugą stronę, bo tę zdecydowanie bardziej rozrywkową. Inspiracją dla niego okazała się popowa estetyka rodem z siermięgi lat 80-tych. W tym zapatrzeniu w ów czas schyłkowego PRL-u, można wychwycić brzmienia bliskie bardziej nastrojowym kompozycjom Kombi (z Łosowskim w składzie), jak i soundtrackom do naukowych programów typu "Sonda". W sumie ów materiał jawi się jako pozycja, która może zaistnieć też i na tanecznych parkietach. Jednak Piotr Kozłowski często bardziej odtwarza niż przetwarza owe zwietrzałe już brzmienia. Szkoda iż nie poszedł w kierunku "zautomatyzowanego" electro, jak swego czasu Anthony Rother. Ta muzyka jest dziś raczej nostalgiczną ramotą, chociaż dosyć przyjemną w słuchaniu. Jedynie w finałowym utworze Hibernaculum rozciągniętym do 10-ciu minut, aplikuje bardziej wydumane granie. Na kolorowy dancefloor, ale raczej z innego wymiaru czasowego. I kto by zgadł iż to dosyć przebojowe granie inspirowane jest kosmiczną tematyką? Cosmic pop.

    R.M.

    Dostępność: Ostatnie sztuki | nośnik: 1CDr

    24,00 zł
    9,99 zł
  • Konrad Kucz | Air

    Konrad Kucz | Air

    Bestseller Super cena
    Konrad Kucz swego czasu zarzekał się, że trudno mu będzie wrócić do szkoły berlińskiej jako gatunku mocno już wyeksploatowanego formalnie, brzmieniowo i ideologicznie. Wrócił. Nie jest to jednak płyta jakich setki, czy nawet tysiące, co roku opuszczających domowe studia twórców, którzy zestawiając ze sobą byle sekwencję, prosty rytm i partię solową mają nadzieję trafić do panteonu gatunku. Żeby tak się stało potrzeba talentu (co oczywiste), ale także ciężkiej pracy i cierpliwości. Te cechy w stosownym czasie nadają artyście rozpoznawalności, charakterystycznego brzmienia, które przyciąga słuchaczy i cieszy krytyków. Kucz przez lata spędzone przy klawiaturach i sekwencerach wypracował swój niepowtarzalny styl, który najnowszą płytą wydaną pod auspicjami labelu Generator.pl, utwierdza go na pozycji jednego z czołowych kompozytorów i wykonawców klasycznej muzyki elektronicznej naszych czasów. Płyta pełna przestrzeni, wyczuwalnego wszechobecnego powietrza (stąd tytuł), patetycznych mellotronów w różnych kombinacjach brzmieniowych i oczywiście analogowych tłustych sekwencji, kunsztownie modulowanych filtrami. Muzyka wybitnie ilustracyjna, skłaniająca do wieczornej refleksji, najlepiej w domowym zaciszu z perspektywy wygodnego fotela. Polska muzyka elektroniczna wzbogaciła się o kolejny eksportowy album, który zadowoli każdego melomana.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    35,00 zł
  • Fryderyk Jona | Electronic Ballad

    Fryderyk Jona | Electronic Ballad

    Płyta Electronic Ballad Fryderyka Jony ucieszy fanów klasycznie brzmiącej muzyki elektronicznej, i chyba tylko ich. Album wydany w 2015 roku, a w swej strukturze nie próbuje wyjąć poza ograne sztuczki. Dostaliśmy trzy niezwykle długie kompozycje, z pośród nich prym wiedzie tytułowa, trwająca blisko 35 minut. Mimo znakomitego brzmienia, same utwory są dosyć schematyczne. Czas dla Jony zatrzymał się w latach 70-tych, z wolna rozwijane tekstury pulsują syntetycznymi falami, jednak o prawdziwy muzyczny wstrząs trudno tu przeżyć. Dwa kolejne podtrzymują ów stan, no może tylko Orient Voice brzmi nieco inaczej, bo dyskretnie skręca w stronę estetyki etno. Po wysłuchaniu całości można odnieść wrażenie pod tytułem "ja to już wszystko słyszałem". Jednak ci twardziele którym nie w smak podróże w inne rejony stylistyczne, z pewnością będą usatysfakcjonowani. To album dla nich.

    R.M.

    Dostępność: Chwilowo brak | nośnik: 1CD


    51,36 zł
  • Przemysław Rudź | Hypnotized

    Przemysław Rudź | Hypnotized

    Bestseller Super cena
    Przemysław Rudź stworzył album, który niejako został zainfekowany przez obrazy Macieja Świeszczewskiego, legendarnego profesora ASP. Muzyka Rudzia wydaje się tu być ich przełożonym na dźwięki, aneksem. To co uderza wprost to kontrasty, śmiałe poszukiwania formalne i sam wymiar owego muzycznego świata. Artysta na szczęście nie brnie w monotonne sekwencyjne pętle, ale stara się na wszelakie sposoby ożywić swoje utwory i nadać im pewną dramaturgię. Rudź kapitalnie przemieszcza się pomiędzy sekwencyjnymi teksturami, nie brakuje tu wycieczek w kierunku rocka progresywnego. Jednakże te rockowe wtręty, chłodzi w delikatnej ambientalnej przestrzeni. Ta trwająca ponad godzinę płyta, jawi się idealnym podkładem dźwiękowym pod nieco szalone obrazy Świeszczewskiego. Futurystyczne brzmienia mieszają się tradycyjnym podejściem, tworząc na tej bazie nową i fascynującą hybrydę. W ten oto sposób otrzymaliśmy materiał który przy każdej odsłonie ujawnia swoją iście "hipnotyczną siłę".

    R.M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    29,99 zł
  • Jerzy 'Juras' Gruszczyński | Tatrzańskie Nastroje

    Jerzy 'Juras' Gruszczyński | Tatrzańskie Nastroje

    Super cena
    Jerzy "Juras" Gruszczyński nie jest nowicjuszem na elektronicznej scenie, lecz mimo tego ten artysta cały czas pozostaje w cieniu. Być może album Tatrzańskie Nastroje zmieni ten stan rzeczy. Dzięki pomocy miasta Zakopane, ujrzał on światło dzienne. Muzyka Jerzego Gruszczyńskiego łączy w sobie kilka nurtów i na swój sposób wydaje się dosyć eklektyczna. Tatrzańskie Nastroje to jednak album nierówny, po słabszej pierwszej części, Juras rehabilituje się bardzo udaną Suitą Skalną. Na początku mamy tu niestety sporo new age'owej magmy, podrasowanej ludycznymi motywami góralskimi, elektroniką ale też trafiają się tu fragmenty kojarzące się z twórczością religijną, wręcz oazową Niebo Pełne Gwiazd. Ta właśnie kompozycja zaśpiewana przez Hanne Rybkę, wydaje się być największą doliną na tej "górskiej" płycie. Jednak finał wynagradza ów stan lekkiego niesmaku. Wypełniająca część drugą Suita Skalna w wielu fragmentach odwołuje się wprost do tradycji elektrycznego jazzu, na dobre porzucając "cepeliowo-oazowe" bajanie z początku albumu. Jednak "Juras" snuje owe opowieści bez większej werwy i gwałtowności. Na próżno szukać tu obłąkańczych partii dęciaków, czy też tłuczącej niemiłosiernie sekcji rytmicznej. Poszczególne części Suity Skalnej wydają się być uśpione, wydelikacone po prostu płyną niczym świeże górskie powietrze. Bez wyłomów, ale dla tej owej suity warto posłuchać tego albumu.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD

    29,70 zł
    24,99 zł
  • Krzysztof Duda | Altus

    Krzysztof Duda | Altus

    Super cena
    Krzysztof Duda w latach 80-tych był czołowym dostawcą muzyki elektronicznej na rodzimym rynku. Mimo tego szersza publika nie do końca kojarzy jego osobę. To zapewne wina ówczesnej telewizji, która nie miała zwyczaju podpisywać kto stoi za dźwiękowymi ścieżkami do jej programów. A przecież takie programy jak słynna "Sonda" czy "Halo Komputer", nie zyskałyby wiele gdyby nie futurystyczna muzyka w tle. Album Altus jest zatem podróżą sentymentalną w lata 80-te. Krzysztof Duda stronił od dłużyzn, stawiał na krótkie i wyraziste formy. Wtręty rodem z electro popu, koligacił z syntetycznymi bitami ówczesnych automatów perkusyjnych i prymitywnych komputerów. To ewidentnie szkoła "retro", brzmienia która w latach 80-tych uchodziła za nowoczesną, dziś boleśnie się zestarzała. Ten album ma walory ewidentnie wspominkowe, Duda przypomina się jako ten który udanie dostrajał się do ówczesnej elektroniki. Jednak siermięga schyłkowego komunizmu lat 80-tych, nie oszczędziła tej muzyki. Dla tych co lubią wspominać.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    29,00 zł
  • Electronic Revival | Niebo i ziemia

    Electronic Revival | Niebo i ziemia

    Super cena
    Electronic Revival na płycie Niebo i Ziemia, starali się odejść od nieco ślepej uliczki w jaką brną elektronicy, będąc nieustannie pod przemożnym wpływem Tangerine Dream i Klausa Schulze. Marcin Chmara i Marcin Grzela postanowili wyżyć się w inny sposób. Nie trudno dostrzec iż płyta Niebo i Ziemia wywodzi się z zupełnie innych rejonów, niż większa część elektronicznych dokonań. Punktem wyjścia okazała się tu być szeroko rozumiana kultura klubowa. Obydwaj artyści nie brną w długie, niekończące się suity lecz starają się atakować mocnymi ciosami. Syntetyczny chłód electro łączą z trip hopowymi bitami, rockowym czadem oraz puentują sekwencyjnymi blokami dźwięków. Powstała dosyć jednorodna, często i taneczna piguła, która udanie wszystko to scala w jeden pulsujący organizm. Brak dłużyzn i całkiem sporo konkretów, właśnie w takim podejściu do muzyki elektronicznej , swojego sukcesu upatruje grupa Electronic Revival. Całkiem zgrabny zbiór który może i nie nokautuje, ale jawi się świeżym haustem powietrza na nieco "zatęchłej", elektronicznej scenie.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    25,00 zł
  • Fryderyk Jona | Init Mind

    Fryderyk Jona | Init Mind

    Fryderyk Jona, młody wilczek niemieckiej elektroniki, bez kompleksów sięga do źródeł gatunku. Na wydaną w 2015 roku płytę Init Mind uwagę powinni zwrócić wielbiciele Klausa Schulze. To tylko dwa nagrania, ale każde z nich trwa ponad 20 minut. Wypływają one wprost z tych charakterystycznych medytacji a'la Schulze. Jednak w przeciwieństwie do nobliwego weterana, Fryderyk Jona prezentuje pełniejszą paletę brzmień. Nie stara się być tak monochromatyczny jak Schulze. Jego muzyka kołysze się niemal w tej charakterystycznej melodyce, ale Fryderyk Jona gra pełniej, z większą swadą. Te dwie części Init Mind przechodzą od uspokojonych, delikatnych faktur po niemal barokowo brzmiące, sekwencyjne suity. Ich fosforyzująca siła przyciągania, niemal pochłania przestrzeń wokół tworząc wielobarwne, arabeskowe mozaiki. Bardzo dobry album niby podobne to granie, ale mimo wszystko Fryderyk Jona stara się na tej wydeptanej drodze znaleźć coś innego.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    51,36 zł
  • Katod | 7Cats

    Katod | 7Cats

    Bestseller Super cena

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    19,93 zł
  • Fryderyk Jona | Quantize Me

    Fryderyk Jona | Quantize Me

    Fryderyk Jona na płycie Quantize Me skręca w kierunku sekwencyjnej elektroniki i ambientu. Na debiutanckim albumie Wind Experience dryfował nieco w stronę psychodelii a'la Pink Floyd. Tutaj dominują sekwencyjne tekstury wzbogacane ambientalnymi przestrzeniami. Nie trudno zorientować się iż istotny wpływ na kształt kompozycji z Quantize Me, miała muzyka Klausa Schulze. Jona podobnie jak niemiecki mistrz, nie boi się używać syntezatora Mooga i traktować go jako instrumentu solowego. Z pośród tych leniwie płynących sekwencyjnych pejzaży, bardziej wyróżnia się nieco transowy Nonsynthetic Mind, który jest tu najkrótszą kompozycją. Fryderyk Jona balansuje zatem między klimatyczną elektroniką, ambientalnym chłodem, nostalgicznymi wtrętami z przeszłości. Mimo pewnych podobieństw, szuka on własnego stylu. Mimo tego Quantize Me bazuje na tematach które zostały przewałkowane wzdłuż i wszerz, zwłaszcza w stylu w którym powiedziano już niemal wszystko. Mimo tego Quantize Me jest miłym prezentem dla fanów berlińskiej elektroniki.

    R. M.

    Dostępność: Towar w magazynie | nośnik: 1CD


    51,36 zł