Napisz do nas
   


Kategorie


S-GRAFA
S-GRAFA
S-GRAFA

Newsletter

Statystyki sklepu:

2196 wydawnictw w ofercie
1721 dostępnych natychmiast
33648 próbek utworów
2258 recenzji płyt
24653 zrealizowanych zamówień
4652 zadowolonych klientów z:
Australii, Belgii, Kanady, Chile, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Węgier, Izraela, Kazachstanu, Korei, Litwy, Norwegii, Włoch, USA, Szwajcarii, Słowacji, Portugalii, Rosji, Szwecji...



Kontakt:

GENERATOR
Ziemowit Poniatowski
ul. Krótka 22; 05-080 Izabelin
NIP 527-100-25-16
REGON 010739795
Wpisany do CEIDG prowadzonej przez Ministra Gospodarki
tel. +48 601 21 00 22

MIke Oldfield | Killing Fields

powrót
MIke Oldfield | Killing Fields lupa
Super cena

34,14 zł
brutto
Towar w magazynie
Wysyłamy do 3 dni
Dostawa w formie listu poleconego dostępna już od 8zł.
Przesyłkę dostarcza Poczta Polska. Możliwy odbiór osobisty poza siedzibą sprzedawcy.
To jedna z absolutnie najlepszych płyt Mikea Oldfielda, chociaż utrzymana praktycznie w zupełnie innym stylu niż wszelkie inne jego albumy. Jest to ścieżka dźwiękowa do filmu Rolanda Joffe Pola śmierci (1984), znakomicie funkcjonująca jako samodzielna muzyka bądź jako pretekst do zupełnie innych wizualizacji. Oldfield przedstawił tu swoje najbardziej mroczne, najbardziej podszyte napięciem kompozycje.
  • Pran's Theme [0:47]
  • Requiem For A City [2:10]
  • Evacuation [5:12]
  • Pran's Theme 2 [1:40]
  • Capture [2:23]
  • Execution [4:47]
  • Bad News [1:11]
  • Pran's Departure [2:04]
  • Worksite [1:16]
  • The Year Zero [0:27]
  • Blood Sucking [1:18]
  • The Year Zero 2 [0:37]
  • Pran's Escape / The Killing Fields [3:17]
  • The Trek [2:00]
  • The Boy's Buriel / Pran Sees The Red Cross [2:43]
  • Good News [1:44]
  • Etude [4:38]
  • Evacuation (single edit)
  • Etude (single edit)

Do prawidłowego odtwarzania próbek niezbędny jest Flash Player. Pobierz i zainstaluj.

Przez całą płytę przewija się pastelowy motyw Pran's Theme, występujący najczęściej w kameralnej, smyczkowej odsłonie, raz po raz podejmowany jednak to przez samotny róg, to znów przez całą orkiestrę, dokonującą polifonicznych parafraz tego rodzącego się o smutnym brzasku tematu. Jedynym rzeczywiście znanym nagraniem z tego albumu (wielokrotnie wznawianym na różnych składankach, zilustrowanym teledyskiem z wycinkami z filmu Pola śmierci) jest adaptacja Etiudy F. Tarregi, w wersji Oldfielda niemal zupełnie pozbawiona gitarowych dźwięków, intrygująco łącząca za to brzmienia fletni i wibrafonów.
Oprócz wymienionych wątków melodyjnie w tradycyjnym znaczeniu brzmią jeszcze właściwie tylko utwory Bad News (nostalgiczno-niepokojący riff metalicznej, tęsknej gitary), The Trek (fascynujący dialog sekcji smyczkowej z sekcją dętą, kojarzący się momentami z interludiami Carla Orffa spajającymi kolejne wątki cyklu Carmina burana) oraz Good News (zmieniająca rejestr opowieść syntezatora, snująca się niczym duch na tle migotliwego ostinata). Pozostałe kompozycje to najmroczniejsze i najbardziej zaskakujące kompozycje, jakie Mike Oldfield kiedykolwiek przedstawił. Capture i Execution zapierają dech w piersiach połączeniem niemuzycznych poświstów i szumów z agresywnymi wejściami natarczywych instrumentów perkusyjnych; oba utwory zaminowane są gotowymi do eksplozji dysonansami, wkradającymi się znienacka w kipiącą czeluść niepokojącego tła. Worksite oraz dwie części The Year Zero, przedzielone ożywionym rytmem dziwacznej impresji Blood Sucking, to przyczynek Oldfielda do muzyki kojarzącej się z dokonaniami Karlheinza Stockhausena. Najbardziej przejmująco brzmi chyba jednak utwór Pran's Escape / The Killing Fields – grunt tego utworu najpierw zasłany zostaje suchymi, wielopalczastymi liśćmi dysonansującego riffu smyczkowego, po czym na plan wkrada się rozpływająca się, błotnista skarga zdeformowanego elektronicznie chóru, wybrzmiewająca szyderczymi westchnieniami wirujących smyczków i pojedynczych głosów układających się w smużki dymu o kształcie czaszek. Ta krótka impresja jest jednym z najgenialniejszych utworów, jakie kiedykolwiek wyszły spod pióra Mike’a Oldfielda, niewątpliwie jest to w ogóle jeden z najbardziej intrygujących utworów ogólnie na polu muzyki elektronicznej i gatunków z nią blisko spokrewnionych.

I. W.
Tagi albumu:

MIke Oldfield | Killing Fields

,

Mercury

,

Mike Oldfield

,

muzyka elektroniczna

,

ambient

,

Tangerine Dream

,

Klaus Schulze

,

Vangelis

,

Jarre

,

electronic music

,

Kraftwerk