Napisz do nas
   


Kategorie


S-GRAFA
S-GRAFA
S-GRAFA

Newsletter

Statystyki sklepu:

2196 wydawnictw w ofercie
1721 dostępnych natychmiast
33648 próbek utworów
2258 recenzji płyt
24653 zrealizowanych zamówień
4652 zadowolonych klientów z:
Australii, Belgii, Kanady, Chile, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Węgier, Izraela, Kazachstanu, Korei, Litwy, Norwegii, Włoch, USA, Szwajcarii, Słowacji, Portugalii, Rosji, Szwecji...



Kontakt:

GENERATOR
Ziemowit Poniatowski
ul. Krótka 22; 05-080 Izabelin
NIP 527-100-25-16
REGON 010739795
Wpisany do CEIDG prowadzonej przez Ministra Gospodarki
tel. +48 601 21 00 22

Mike Oldfield | Discovery

powrót

36,60 zł
brutto
Towar w magazynie
Wysyłamy do 3 dni
Dostawa w formie listu poleconego dostępna już od 8zł.
Przesyłkę dostarcza Poczta Polska. Możliwy odbiór osobisty poza siedzibą sprzedawcy.
Siedem błyskotliwie zaaranżowanych i porywająco zagranych piosenek ze znakomitymi podkładami perkusyjnymi Simona Phillipsa i niebywale wyrazistymi partiami gitary basowej w wykonaniu samego Oldfielda oraz znakomity, wielowątkowy utwór instrumentalny ilustrujący budzenie się dnia nad Jeziorem Genewskim składają się na najlepszą płytę Mike Oldfielda z lat osiemdziesiątych.
  • To France [4:50]
  • Poison Arrows [3:45]
  • Crystal Gazing [3:03]
  • Tricks Of The Light [3:52]
  • Discovery [4:32]
  • Talk About Your Life [4:24]
  • Saved By A Bell [4:36]
  • The Lake (instrumental) [12:08]
  • To France (extended)
  • In The Pool
  • Bones
  • Afghan
  • Tricks of the Light

Do prawidłowego odtwarzania próbek niezbędny jest Flash Player. Pobierz i zainstaluj.

Trudno powiedzieć, co właściwie sprawia, iż prezentowane tu piosenki brzmią tak świeżo i atrakcyjnie. Przede wszystkim, w porównaniu z piosenkami z poprzednich płyt, udało się Oldfieldowi naładować utwory prawdziwie rockową energią, nie przemieniając ich jednak w chaotyczny hałas, tylko w najbłyskotliwsze krótkie utwory z całej swej kariery. Perkusja Simona Phillipsa brzmi po prostu potężnie, a linie gitary basowej są jednocześnie intrygująco surowe i doskonale dopracowane w najmniejszych detalach.
Właśnie z tej płyty pochodzi jeden z największych przebojów Mike Oldfielda, To France - główny riff tego utworu przewija się też przez inną piosenkę pojawiającą się na Discovery: mowa o Talk About Your Life. W refrenie Poison Arrows pobrzmiewają zaś echa Moonlight Shadow, wielkiego hitu promującego poprzednią płytę (Crises), ale w żadnym wypadku nie można tu mówić o powielaniu własnych pomysłów: znajomo brzmiące motywy zostają pomysłowo odkształcone, otoczone innymi akordami i wiodą do nowych, interesujących wątków melodycznych. Największą ozdobą Poison Arrows jest kąśliwa, rozedrgana, solówka gitarowa - zresztą podobnie ekspresyjny popis rozbrzmiewa w tytułowej piosence albumu oraz w Tricks of the Light. Nie zabrakło efektownych pasaży gitary klasycznej (Crystal Gazing, To France). Melodie są zwarte i niebywale chwytliwe, a jednak trudno zaklasyfikować je jako banalne - zapewne głównie ze względu na rewelacyjną instrumentację. Nie bez znaczenia jest oczywiście dobór głosów: Maggie Reilly znana jest miłośnikom muzyki Oldfielda już od jego płyty QE2 z 1980 r., natomiast Barry Palmer (niegdyś podpora prog-rockowej grupy Triumvirat) jest moim zdaniem posiadaczem najciekawszego męskiego głosu, który usłyszymy w obrębie całej dyskografii brytyjskiego kompozytora i multiinstrumentalisty… Szkoda tylko, że w zestawie piosenek zabrakło wydanego tylko na singlu utworu Crime of Passion: tutaj głos Palmera i jedna z najciekawszych solówek Oldfielda współbrzmią najwspanialej. Znakomicie pasowałyby tu ponadto utwory instrumentalne Jungle Gardenia i In The Pool z singli Crime of Passion i To France - ale nigdy nie można mieć wszystkiego…
Discovery to jednak - chyba nie tylko dla mnie - przede wszystkim dwunastominutowa suita The Lake. Początek tego utworu to niezwykle sugestywnie odmalowane dźwiękami rozsuwanie się trzcin nad brzegiem jeziora i wyłanianie się zamglonej, choć pogodne żółtawej panoramy. Znakomitą wizualizacją tego fragmentu mogłaby być pierwsza scena filmu Eldorado Carlosa Saury... Wraz z uderzeniami perkusji i dobitnym, sprężystym wejściem basu nadciągną chmury… ale ostatecznie przejaśni się i mgła zupełnie się rozwieje, ukazując krystalicznie czyste widoki w takt dynamicznego, pogodnego dialogu syntezatora i gitary na tle motorycznego podkładu sekcji rytmicznej. W kolejnych patriach zaś zapłoną przytłumione, chińskie lampiony synteaztorów, a gra perkusji wciągnie słuchacza w bagnisty, niebezpieczny grunt... Przetworzony głos Maggie Reilly pociągnie za sobą lamentujące, przesterowane gitary, ciągnące przejmującą pieśń… wreszcie na pierwszym planie pozostanie tylko gitara akustyczna, wiodąca jeden z najładniejszych pasaży w dyskografii Oldfielda aż do głośnego finału z natarczywą perkusją i płynącym basem... Utwór zakończy się pośród trzcin, tak, jak się zaczął: w oddalającej się, medytacyjnej muzyce pełnej skupienia...

I. W.
Tagi albumu:

Mike Oldfield | Discovery

,

Mercury

,

Mike Oldfield

,

muzyka elektroniczna

,

ambient

,

Tangerine Dream

,

Klaus Schulze

,

Vangelis

,

Jarre

,

electronic music

,

Kraftwerk