Klaus Schulze
La Vie Electronique 14
69,88 zł
AUTOR | Klaus Schulze |
PRODUCENT | Mig |
NUMER | 007823 |
ROK WYDANIA | 2014 (1992-2000) |
MEDIA | 3CD |
OPAKOWANIE | DIGIPACK 8-STRON |
Kod produktu | 006895 |
POPULARNOŚĆ |
Lista utworów
Opis
Klaus Schulze na 14-stej części serii La Vie Electronique, nadal penetruje świat z pogranicza muzyki elektronicznej i klasycznej. Pierwszy dysk wypełnia kompozycja Trance Opera, która jest drugą częścią Trance Opera Sans Lyrics: Borrowed Times, jaka znalazła się na części 13-tej owej serii. Schulze sampluje i przetwarza fragmenty operowych arii, wtłaczając je w kontekst transowej elektroniki. Drugi dysk otwiera utwór Zooblast, jaki Schulze popełnił pod pseudonimem Richard Wahnfried. Nagrywany był z myślą o płycie Trancelation, ale ostatecznie na nią nie trafił. Kolejne nagranie Conquest Of Paradise, to oczywiście utwór autorstwa Vangelisa. Schulze poprosił greckiego mistrza o możliwość nagrania jego krótszej wersji, na potrzeby singla. W sumie poza drobnymi niuansami, niczym nie różni się on od oryginału. Kompozycja Grosse Gaukter Gottes, została nagrana na potrzeby kompilacji Visions Of Sound, promującej niemiecką telewizję. Jeszcze ciekawsze wydaje się być 5 kolejnych nagrań, które Schulze zrealizował na potrzeby soundtracku Living On Borrowed Times. Sam mistrz objawia się tu jako ekspresyjny gitarzysta grający riffy z pogranicza hard rocka i heavy metalu. Kolejne nagrania to Dreinhalb Stunden (tutaj mamy jedynie krótki fragment), cały trwa ponoć 3,5 godziny! Jego większa cześć została zaprezentowana na płycie CD, dołączonej do lipcowego numeru fachowego magazynu Keys. Utwór The Schulzendorf Groove powstał z myślą o albumie A Tribute to Klaus Schulze. Z kolei krótki Man At Work jest zapisem wizyty artysty w studiu radiowym, w którym prezentował możliwości syntezatora EMS Synthi A. Nagranie to trafiło na limitowaną płytę Trailer. Na ostatnim trzecim dysku, Schulze zamieścił nagranie Tradition & Vision, które pomógł mu zrealizować Jörg Schaaf. Jak sami podkreślali, chcieli w nim uchwycić pierwotnego ducha muzyki elektronicznej. Stąd wykorzystali jedynie, klasyczne analogowe instrumenty zupełnie przy tym rezygnując z pomocy komputerów. Dźwięki wydobywane z takich maszyn jak: Minimoog, wspomniany wcześniej EMS Synthi A, Mellotron, Polymorph czy Memorymoog, brzmią niezwykle szlachetnie i organicznie.
R. M.
Inni klienci wybrali
Podobne albumy
Kup Przechowaj
Towar w magazynie
Wysyłamy do 1 dni
Dostawa w do punktu odbioru już od 12zł.
Przesyłkę dostarcza Poczta Polska lub Inpost.
Możliwy odbiór osobisty poza siedzibą sprzedawcy.