Klaus Schulze, Rainer Bloss

Drive Inn 1 and 2


61,36 zł

Klaus Schulze, Rainer Bloss | Drive Inn 1 and 2

Tagi albumu: Klaus Schulze, Rainer Bloss | Drive Inn 1 and 2, Mig, Klaus Schulze, Rainer Bloss, muzyka elektroniczna, ambient, Tangerine Dream, Klaus Schulze, Vangelis, Jarre, electronic music, Kraftwerk

AUTOR Klaus Schulze Rainer Bloss
PRODUCENT Mig
NUMER MIG02622
ROK WYDANIA 2022 (1983)
MEDIA 2CD
OPAKOWANIE DIGIPACK 6-STRON
Kod produktu 008258
POPULARNOŚĆ Popularność 5

Lista utworów

CD1
Drive Inn
Sightseeing
Truckin'
Highway
Racing
Road Clear
Drive Out
The Long Way to Acapulco
CD2
The Long Way to Acapulco
Desert Inn
Berliner Nachtmusik
Pleasant Voyage
PanAmericana
Drive me Funky
Millers Continental
Lovely Hitch Hiker
HIghway

Opis

CD1

Chociaż to nie elektronika sekwencyjna, realizowana w niekończących się, intuicyjnych poematach, jednak trudno byłoby nazwać muzykę z Drive Inn zaledwie 'elpopem' lub nadać jej miano 'easy listening'. To raczej przykrojone do kilkuminutowego formatu ciekawe impresje łączące elementy typowe dla rytmicznych pasaży Audentity z lżejszą odmianą instrumentalnej 'cold wave'. A może na opisanie atmosfery tego krążka wystarczy wypowiedzieć magiczne słowo Wahnfried, synonim kreatywnej, wybuchowej mikstury geniuszu i szlagieru, którym ta płyta mogła by być spokojnie sygnowana? Niektóre motywy od razu przywołują na myśl koncertowe (choćby z trasy po Polsce) improwizacje Schulzego i Blossa zorientowane na rytm (pełniące funkcję klamry Drive Inn i Drive Out, inne mogłyby śmiało trafić na album Angst (Sightseeing). Znakomicie brzmi tutaj perkusja, kładąca tu i ówdzie nieregularne akcenty, pojawia się tu cały wachlarz znakomitych melodii, ostinata brzmią nowocześnie i drapieżnie, mamy tutaj swobodę improwizacji i jednocześnie sztywne reguły gry w ramach określonego rytmu i nastroju. Więcej tutaj werwy, energii oraz radości grania aniżeli skłonności do eksperymentów, ale w przypadku takich płyt nie jest to zarzut - wprost przeciwnie. Klaus Schulze i Rainer Bloss wypracowali własny, niepowtarzalny styl, lżejszy niż "solowy Klaus Schulze", bardziej z drugiej strony berliński aniżeli szydzący, kosmopolityczny Wahnfried. Płyta absolutnie warta polecenia. NB jako bonus pojawia się tutaj utwór The Long Way To Acapulco pochodzący z albumu Drive Inn 2, stworzonego przez Rainera Blossa solo i JEDYNIE wyprodukowanego przez Klausa Schulze, mimo, iż na okładce nazwisko Klasua Schulze pojawia się na równi z nazwiskiem Blossa; nic zatem dziwnego, iż słychać stylistyczne różnice. 

CD2

Często można natknąć się na nieprawdziwą informację, iż Drive Inn 2 to wspólne nagrania Rainera Blossa i Klausa Schulze. Prawdą jest, iż duet Bloss / Schulze nagrał album Drive Inn, a jego kontynuacja to solowe dzieło Blossa jedynie z produkcją Schulzego, który na całej płycie nie zagrał ani jednego dźwięku. Już przy pierwszym przesłuchaniu raczej zauważalne jest, iż Schulze opuścił pokład dźwiękowego pojazdu - muzyka Blossa jest znacznie lżejsza gatunkowo, to w zasadzie melodyjny elpop z bardzo nieznacznymi wpływami berlińskiego myślenia sekwencyjnego. Melodyczna inwencja oraz aranżacyjne wyczucie Blossa sprawiają jednak, iż jest to album w swojej kategorii jak najbardziej udany. Mamy tutaj naprawdę urzekające pasaże fortepianowe, jak w utworze otwierającym płytę, mamy trochę szybszych fragmentów i mollowych kadencji ocierających się o melodyczną stylistykę dynamicznych fragmentów Gem i Audentity, mamy kilka beztroskich, bardzo słonecznych miniatur, a do tego wszystkiego ukoronowanie zestawu: naprawdę udaną, robiącą wrażenie zwłaszcza za sprawą nostalgicznie zaaranżowanej chwytliwej kombinacji akordów w refrenie kompozycję Berliner Nachtmusik.

I. W.

Inni klienci wybrali

Podobne albumy

Kup Przechowaj

Towar w magazynie

Wysyłamy do 1 dni
Dostawa w do punktu odbioru już od 12zł.
Przesyłkę dostarcza Poczta Polska lub Inpost.
Możliwy odbiór osobisty poza siedzibą sprzedawcy.

Napisz do nas