Klaus Schulze

La Vie Electronique 8


80,10 złbrutto

Klaus Schulze | La Vie Electronique 8

Tagi albumu: Klaus Schulze | La Vie Electronique 8, Mig, Klaus Schulze, muzyka elektroniczna, ambient, Tangerine Dream, Klaus Schulze, Vangelis, Jarre, electronic music, Kraftwerk

WYKONAWCA Klaus Schulze
PRODUCENT Mig
NUMER 00172
ROK WYDANIA 2010 (1977-83)
MEDIA 3CD
OPAKOWANIE DIGIPACK 6-STRON +książeczka
Kod produktu 006185
POPULARNOŚĆ

Lista utworów

CD1
Dans un jardin - Une Fleur Tubereuse [8:39]
Dans un jardin - La Fleur Personelle [13:14]
Dans un jardin - Le Bouquet [6:15]
Dans un jardin - Alouette de Souvenir [4:57]
Dans un jardin - Et L'oisseau-lyre joue [6:53]
Faster than Lightning - Dark Sounds [4:40]
Faster than Lightning - Moody Time [8:07]
Faster than Lightning - Dancing as the Planets Go By [12:18]
Faster than Lightning - Empty of Wanting [4:48]
Phonetisches Plakat [6:56]
CD2
Hitchcock Suite - Tippi Hedren [9:11]
Hitchcock Suite - Janet Leigh [8:04]
Hitchcock Suite - Karen Black [10:09]
Hitchcock Suite - Barbara Harris [12:47]
L'affaire Tournesol - Ces Petites Bandes Dessines Modernes [13:20]
L'affaire Tournesol - Petite Plante Dessinee...? [6:17]
Bona Fide [14:33]
Interview 1980 [4:57]
CD3
Keep up with the Times - I Remember Rahsaan [5:22]
Keep up with the Times - A Quick One [3:51]
Keep up with the Times - Count Me In [4:04]
The Martial Law - Beginning [3:57]
The Martial Law - Intro [4:35]
The Martial Law - Middle Part I [11:58]
The Martial Law - Middle Part II [7:31]
The Martial Law - End [3:21]

Recenzja


Najnowsza część nieocenionej serii La Vie Electronique kolejny raz przynosi materiał z przepastnych archiwów Klausa Schulze. Pionier elektroniki nagrywał mnóstwo i dopiero teraz widać iż regularne płyty, to raptem skromny wycinek o wiele większej całości. Pomarańczowy digipack kryje w sobie 3 płyty CD, po brzegi wypełnione muzyką i książeczkę z archiwalnymi zdjęciami i sporym opisem po niemiecku i angielsku. La Vie Electronique 8 sumuje lata 1977-1983. To niezwykle ważny okres dla Schulze'a, bowiem właśnie wtedy dokonała się istotna transformacja w jego muzyce. Pierwszy dysk wypełniają nagrania koncertowe, jakość nie jest idealna bowiem rejestrowano je na zwykłym kasetowym magnetofonie. Ale i tak brzmią nieźle. Kompozycje Dans Un Jardin i Faster Than Lightning pochodzą z koncertu zagranego 24 października 1979r, na brukselskim audytorim wydziału technicznego tamtejszego uniwersytetu. Schulze promował wtedy znakomity album Dune. Tu wraz z Arthurem Brownem przywołuje klimat tej płyty. Najpierw instrumentalna muzyka w duchu tej powieści science-fiction. Później włącza się Brown ze swym niesamowitym wokalem i kończy wszystko rozdzierającym krzykiem. Drugi dysk zawiera rejestracje studyjne i koncertowe. Blisko 40-minutowa kompozycja The Hitchcock Suite wydaje się być jednym z zagubionych skarbów archiwów Schulze'a. Nagrana na przełomie 1977 i 1978r, ma wiele z atmosfery takich albumów jak Body Love 2 i Mirage. Użycie znakomitej maszyny jaką był syntezator Yamaha CS 80, zapowiadało przejście z instrumentarium analogowego na cyfrowe. Dwa pozostałe utwory L' affaire Tournesol i Bona Fide pochodzą z koncertów w Brukseli z 24 października i z Alst z 26 października 1979r. Schulze tworzy sferyczne pejzaże, a dźwięki rozdrabniają się niczym obraz z rastera. Jednocześnie to dalsze parcie w cyfrowy świat, a ten kreuje min. maszyna firmy Korg, model PS 3300. Na płycie Dig It, Schuzle w pełni będzie korzystał tylko z cyfrowych urządzeń, to jedna z pierwszych płyt nagranych na tego typu sprzęcie. Na finał tej części mamy fragment wywiadu jakiego artysta udzielił w 1980r. Ostatnia część zawiera sporo krótkich (jak na Schulze'a) kompozycji. Dwa utwory I Remeber Rashaan i A Quick One są luźnymi wariacjami na temat utworu Silent Running z płyty Trancefer. W pewnym sensie można je uznać niemal za remiksy tej kompozycji. Przy okazji Schulze'a wspomagają dwaj znakomici goście, perkusista Michael Shrivee i grający na flecie oraz saksofonie, znany też ze współpracy z Tangerine Dream, Steve Jolliffe. W podobnym duchu prezentuje się utwór Count In Me, zawierający fragmenty jakie znalazły się w kompozycjach Spielglocken i Tango Saty z albumu Audentity. Jako bazę rytmiczną Schulze wykorzystał słynną elektroniczną perkusję Simmonsa i sterowane komputerowo bębny EEM, które programował Miachael Shrivee. I na koniec coś dla nas The Material Law pochodzi z trasy koncertowej jaką Klaus odbył po Polsce w 1983r. doskonałym jej zwieńczeniem byś koncertowy album Dziekuje Poland. To Schulze niemal w transowym żywiole, napędzana szybkim bitem kompozycja, uzupełniona jest agresywnymi solami na Minimoogu. To nie tylko koncertowa potęga brzmienia Klausa, ale niemal podróż poza granice świadomości. Mocna niemal punkowa jazda bez trzymanki, w gorączkowym szale i niepohamowanym impecie zwalająca z nóg swą mocą. Kolejny album który powinien znaleźć się na półce każdego szanującego się fana elektroniki.

R. M.

Inni klienci wybrali

Podobne albumy

Kup Przechowaj

Towar w magazynie

Wysyłamy do 1 dni
Dostawa w do punktu odbioru już od 12zł.
Przesyłkę dostarcza Poczta Polska lub Inpost.
Możliwy odbiór osobisty poza siedzibą sprzedawcy.

SPECJALNY RABAT
NA ZESTAWY - 15%
wpisz kod
CNOGFBGP

Napisz do nas